ΑΛΦΑ

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

  1. Ο χώρος διαβάσματος θα πρέπει να έχει απόλυτη ησυχία και να εμπνέει ηρεμία στο μαθητή.
  2. Ο μαθητής δεν πρέπει να επιβαρύνεται με επιπλέον ευθύνες εκτός του διαβάσματος ( πχ καθαριότητα δωματίου).
  3. Θα πρέπει να στηρίζετε συναισθηματικά το μαθητή. Να διαθέτετε κατανόηση της έντασης και του άγχους τους.
  4. Nα μην αποδίδετε χαρακτηρισμούς- ταμπέλες που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την ψυχολογία του παιδιού (όπως τεμπέλης, ανάξιος , αμόρφωτος).
  5. Το διάβασμα είναι προσωπική ευθύνη του μαθητή και όχι των γονέων.
  6. Δεν αναλαμβάνουμε τον ρόλο συμβουλάτορα στο παιδί, υποδεικνύοντας του τον τρόπο διαβάσματος με βάση το πως διαβάζαμε εμείς στα νιάτα μας ή το πως κρίνουμε εμείς πως είναι το σωστό διάβασμα.
  7. Η διατροφή του παιδιού θα πρέπει να είναι πλούσια σε βιταμίνες και συχνά τα γεύματα του να περιλαμβάνουν κρέας, λαχανικά, φρούτα και χυμούς.
  8. Τα μικρά και τακτά διαλείμματα ξεκουράζουν το πνεύμα και το νου. Αφήνουμε τα παιδιά να κάνουν τα διαλείμματα τους, χωρίς να τους αγχώνουμε λέγοντας τους ότι χάνουν χρόνο από το διάβασμα τους.
  9. Προσπαθούμε να μην μεταβιβάζουμε το προσωπικό μας άγχος στους μαθητές.
  10. Δεν λέμε ποτέ στα παιδιά ότι πιθανή αποτυχία του θα μας ντροπιάσει ή ότι πήγαν χαμένα τα λεφτά που δώσαμε. Τα παιδιά δεν αποτελούν καθρέφτη του εαυτού μας.
  11. Μια αποτυχία του παιδιού μας δεν αποτελεί και αποτυχία των γονέων.
  12. Μαθαίνουμε στα παιδιά ότι οι εξετάσεις δεν αποτελούν αυτοσκοπό. Είναι μόνο ένα σκαλοπάτι της ζωής. Στη ζωή υπάρχουν και οι αποτυχίες.
  13. Θα πρέπει να τονώνουμε το αίσθημα αυτοεκτίμησης του παιδιού. Τονίζουμε τα θετικά στοιχεία του παιδιού μας και επαινούμε την προσπάθεια του.
  14. Δείχνουμε πάντα στο παιδί και του εκφράζουμε την εμπιστοσύνη που του έχουμε.
  15. Μεταφέρουμε στον μαθητή ότι άξιος και ικανός είναι αυτός που προσπάθησε και αγωνίστηκε να πετύχει, άσχετα από το αποτέλεσμα.
  16. Αναφέρουμε στο παιδί ότι πιστεύουμε στις δυνάμεις του και στην ωριμότητα του και ότι ο ίδιος γνωρίζει καλύτερα τον εαυτό του.
  17. Δημιουργούμε στον μαθητή θετικές σκέψεις και του μεταφέρουμε την πίστη μας ότι όλα θα πάνε καλά.
  18. Δεν δημιουργούμε τύψεις και ένοχες στον μαθητή προκαταβολικά η και μετά τις εξετάσεις.
  19. Προσφέρουμε την βοήθεια μας στον μαθητή μονάχα αν μας την ζητήσει. Καλό είναι να γνωρίζει ότι θα είμαστε παρόντες και δίπλα του όποτε χρειαστεί και ζητήσει την βοήθεια μας.
  20. Δεν πυροδοτούμε οικογενειακούς καβγάδες γιατί έτσι αποσπούμε την προσοχή του παιδιού και διαταράσσουμε την ψυχική ηρεμία που χρειάζεται για να διαβάσει.
  21. Αν δεν υπάρχει προσωπικός χώρος η δωμάτιο για το παιδί, καλό θα ήταν να το αφήσουμε να επιλέξει ένα χώρο του σπιτιού κατά την περίοδο των εξετάσεων, παρέχοντας του τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για διάβασμα.
  22. Το πρόγραμμα ύπνου του μαθητή και οι βιορυθμοί του θα πρέπει να προσαρμοστούν με βάση το πρόγραμμα των εξετάσεων ο μαθητής θα πρέπει να συνηθίσει το νέο πρόγραμμα του, εφαρμόζοντας το πριν από την περίοδο των εξετάσεων.
  23. Στην περίοδο των εξετάσεων ξεχνάμε το μάθημα που πέρασε και βλέπουμε το επόμενο. Δεν ελέγχουμε, ούτε ζητάμε επίμονα να μας περιγράψει ο μαθητής πως τα πήγε η τι βαθμό υπολογίζει ότι έγραψε.
  24. Κάποια παιδιά θέλουν τους γονείς τους στο εξεταστικό κάποια αλλά όχι. Πρέπει να σεβόμαστε την οποία επιθυμία του παιδιού.

Σας Παρακαλούμε, κατά την περίοδο των εξετάσεων , αν αντιληφθείτε ότι το παιδί σας αντιμετωπίζει οποιοδήποτε πρόβλημα, επικοινωνήστε με την Διεύθυνση του Φροντιστηρίου.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΡΑΒΑΝΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ