ΑΛΦΑ
ΕΓΩ, Ο ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΤΟΥ ΑΛΦΑ
- Την προηγούμενη ημέρα της εξέτασης είμαι ήρεμος και κοιμάμαι νωρίς (απαγορεύεται το ξενύχτι για να διαβάσω). Συμμετέχω στα μαθήματα προετοιμασίας του φροντιστηρίου και επικοινωνώ με τους καθηγητές του φροντιστηρίου για οποιοδήποτε πρόβλημα μου παρουσιαστεί.
- Το πρωί ξυπνάω και συμπεριφέρομαι όπως και τις προηγούμενες ημέρες. Φροντίζω να είμαι στο σχολείο 10 λεπτά νωρίτερα. Έχω μαζί μου δύο στυλό, μολύβι, χάρακα, νερό, την ταυτότητα μου και το δελτίο υποψηφίου.
- Κατά τη διάρκεια αναμονής των θεμάτων προσπαθώ να είμαι ήρεμος και σε εγρήγορση. Δεν έχω άγχος και δε συμμετέχω σε συζητήσεις για SOS θέματα. Προσπαθώ να φέρω τον εαυτό μου σε κατάσταση ετοιμότητας για δουλειά και σε θέση νικητή.
- Φτιάχνω στο νου μου ένα πλάνο για το πώς θα αντιμετωπίσω τα θέματα. Δηλαδή θα τα διαβάσω όλα και θα ξεκινήσω από αυτό που ξέρω καλύτερα (θεωρητικά μαθήματα) ή θα προσπαθήσω να τα λύσω με τη σειρά που δίνονται (πρακτικά μαθήματα).
- Από τη στιγμή που παίρνω τα θέματα πρέπει να νιώθω έξυπνος και δραστήριος. Αν βλέπω τον εαυτό μου να πελαγοδρομεί και να είναι χαμένος μέσα στα θέματα, αφήνω το στυλό, προσπαθώ να ηρεμήσω και σκέφτομαι θετικά. Προσπαθώ να ξεδιαλύνω τις σκέψεις μου, νιώθω άνεση χρόνου και ξεκινώ να απαντήσω στο επόμενο θέμα.
- Για κάθε ερώτημα διαβάζω καλά και αφομοιώνω την ερώτηση. Δουλεύω στο πρόχειρο την απάντηση. Προσοχή! Στο πρόχειρο δεν απαντώ το ερώτημα, αλλά προσπαθώ να ανακαλύψω την απάντηση. Πηγαίνω και γράφω στο καλό, όταν έχω αποφασίσει και ξέρω τι θα γράψω.
- Προτού πάω στο επόμενο θέμα, ξαναδιαβάζω τα ερωτήματα και ελέγχω αν απάντησα σε όλα. Προσοχή, γιατί πολλοί ξεχνούν να απαντήσουν σε όλα, επειδή νομίζουν ότι είχαν απαντήσει ή δεν είχαν δει κάποιο ερώτημα.
- Αν δυσκολεύομαι να απαντήσω σε κάποιο ερώτημα, το αφήνω για το τέλος.
- Προσέχω να μην αφιερώνω περισσότερο από 30 λεπτά σε κάθε θέμα. Αν κάποιο ερώτημα με ταλαιπωρεί, ακόμα κι αν ξέρω τι πρέπει να κάνω αλλά δε μου βγαίνει, το αφήνω για το τέλος. Θα πρέπει στο δίωρο να έχω ασχοληθεί και με τα τέσσερα θέματα.
- Δεν αφήνω ερώτημα αναπάντητο και το τελευταίο μισάωρο γράφω απ’ ευθείας στο καλό.
- Εκμεταλλεύομαι και τις τρεις ώρες για να συγκεντρώσω όσα περισσότερα μόρια μπορώ. Ελέγχω μην τυχόν μου έχει ξεφύγει κάτι. Δεν φεύγω νωρίτερα από το τρίωρο, αν δεν έχω απαντήσει σε όλα τα θέματα.
- Αν στον έλεγχο που κάνω, διαπιστώσω ότι έχω απαντήσει λάθος κάποιο θέμα, πρώτα γράφω τη σωστή απάντηση και αφού τελειώσω και ξανά ελέγξω, σβήνω τη λάθος απάντηση με ένα x. Αν θεωρώ ότι κάποια απάντηση που έγραψα είναι λάθος, αλλά δεν μπορώ να βρω άλλη λύση, τότε δεν τη σβήνω.
- Όταν βγαίνω από το εξεταστικό κέντρο, ξεχνάω το μάθημα που πέρασε, δεν ψάχνω σωστές απαντήσεις (κυρίως στην τηλεόραση), δεν απολογούμαι για το πώς έγραψα και προετοιμάζομαι για το επόμενο μάθημα.
- Σε όλη την περίοδο των εξετάσεων είμαι ήρεμος και ευδιάθετος, διαβάζω και γράφω με τσαμπουκά και την αίσθηση του ΝΙΚΗΤΗ.
«Δεν ονειρεύομαι τη γαλήνη των ήρεμων θαλασσών.
Υπάρχει περισσότερη αγαλλίαση στο να παίζεις με τις καταιγίδες,
να τις κατευνάζεις εξαντλώντας τη λύσσα τους,
να τις διοχετεύεις προς άλλες ακτές.»
Υπάρχει περισσότερη αγαλλίαση στο να παίζεις με τις καταιγίδες,
να τις κατευνάζεις εξαντλώντας τη λύσσα τους,
να τις διοχετεύεις προς άλλες ακτές.»
Καλή Επιτυχία
Ραβάνης Απόστολος